Vrijwilligers gezocht

We zijn een prachtige vereniging, daar zijn we trots op!

DHV maken we met elkaar, vóór onze leden en dóór onze leden.
Wil jij ook jouw steentje bijdragen?

We kunnen goed jouw hulp gebruiken in onderstaande vacatures


Hoofdbestuur

Het hoofdbestuur zoekt een nieuwe secretaris.

1 keer per maand plan en agendeer je samen met de voorzitter een bestuursvergadering. Je notuleert de bestuursvergaderingen en houdt de actie- en beslis lijst up to date.Je zorgt voor het verwerken van de ingekomen mail. Bij de Algemene Leden Vergadering registreer je de aa- en afwezigen en notuleer je de vergadering. Je bent contactpersoon voor de KNHB. Dat contact onderhoud je zelf. Je zorgt voor een juiste registratie van alle vrijwilligers binnen het LISA systeem.

Wij zoeken iemand die accuraat kan werken, communicatief vaardig, de Nederlandse taal goed beheerst en het liefst al een aantal jaar bekend is op de club (geen pre).

Gemiddeld kost deze functie 4 uur per week, incl alle vergaderingen. Ben je geïnteresseerd? Stuur een mail naar [email protected]


LISA Beheer

De Communicatie Commissie zoekt een nieuwe LISA beheerder.

LISA is een geïntegreerd ledeninformatiesysteem voor hockeyclubs. In LISA staat alle informatie die je nodig hebt als je bij ons hockeyt: je persoonlijke gegevens, informatie over je team, de wedstrijden, trainingen, nieuws, ga zo maar door. Het systeem is 1 van de meest gebruikte systemen voor ledeninformatie op hockeyclubs in Nederland.

Voor dit systeem zoeken wij een enthousiaste beheerder. Het gaat dan om algemeen beheer LISA, een aantal websitetaken, onderhoud van de app en narrowcasting. Als LISA beheerder ben je onderdeel van de communicatiecommissie. Je doet het dus niet helemaal alleen.

  • Hoofdbeheerder van het LISA systeem;
  • Toevoegen van nieuwe leden als LISA-gebruikers + informeren over account en bijbehorende mailbox en ondersteunen bij vragen;
  • Bij problemen met LISA ben je de verbinding tussen vrijwilliger en LISA;
  • Bijhouden van documentatie, zoals bijvoorbeeld een handleiding voor het installeren van een mailbox op ieder device.
  • Accountbeheer: DHV is actief op social media. Het beheer van deze accounts behoort tot jouw taken.
  • Leveren van afbeeldingen app, zoals startscherm, logo’s in diverse formaten etc.

Wij zijn op zoek naar een open en enthousiaste persoon die past in het volgende profiel:

  • Affiniteit met systeembeheer;
  • Duidelijk in communicatie;
  • Integer en betrouwbaar;
  • Hockey enthousiast…op het veld of (als ouder) langs de kant!
De huidige LISA beheerder is gemiddeld 2 uur per week bezig met deze taken. Bij projecten als het vullen/ opnieuw opzetten van een website ben je meer tijd kwijt, of bij het inregelen van het zaalhockey.

Ben jij degene die wij zoeken, stuur dan een e-mail aan [email protected]


Communicatie Commissie

De Communicatie Commissie zoekt nog meer nieuwe leden.

De commissie houdt zich met vele zaken binnen de club bezig: de nieuwsflits uitbrengen, audio-visuele uitingen maken en printwerk voorbereiden. We zoeken energieke leden die van aanpakken houden. Enige ICT- of AV-affiniteit is meegenomen.

Interesse kunt u doorgeven via [email protected]

Scheidsrechter Commissie

De Scheidsrechter Commissie zoekt 3 nieuwe leden.

Iemand om te helpen met indelen.
Iedere week mail checken. 3-4 keer per jaar een avond samen met Emma indelen en administratief verwerken. Gemiddeld 1-2 uur in de week tijdens het buitenseizoen.

Iemand om de scheidsrechterscursus te regelen.

Cursus wordt 1 of 2 keer per jaar gegeven. Cursisten uitnodigen, in de gaten houden of ze de e-cursus doen en eventueel extra mail sturen. Een avond organiseren voor cursus/vragen. Een avond het examen organiseren. Per cursus ongeveer 20 uur werk.

Iemand voor het organiseren van begeleiden van nieuwe scheidsrechters.

Mail checken of er verzoeken zijn en uitvraag doen in de groep begeleiders. 1-2 uur per week tijdens het seizoen, maar pas als er een cursus afgerond is.

Laat het weten via [email protected]


Bar Commissie

De Bar Commissie zoekt 5 gezellige barhoofden voor de zaterdagen.

Als barhoofd sta je ongeveer 4 keer per seizoen op zaterdagen 3,5 uur achter de bar. Bij de inroostering aan het begin van het seizoen houden we uiteraard rekening met jouw voorkeursdagen en -tijden. Als barhoofd stuur je de als vrijwilligers ingeroosterde ouders van jeugdleden aan. Je hebt niet per se ervaring nodig met bardiensten draaien, alles is makkelijk te leren. Bovendien is er op de zaterdagen altijd een vaste betaalde barmedewerker mede ingeroosterd, die alle kneepjes van het barvak kent en weet hoe de keuken- en koffie-apparatuur bediend moeten worden etc.

Als barhoofd word je, als je dit wilt, in ruil voor je werkzaamheden in de bar, vrijgesteld van rij diensten voor het team van je kind.

Als je van aanpakken houdt, het leuk vindt om (nog) meer mensen op de club te leren kennen en ook graag iets voor de club doet, meld je dan nu aan of vraag nadere info bij Lydia, zaterdag barcoördinator, via e-mail: [email protected].

Zaal Commissie

De Zaal Commissie zoekt 2 nieuwe leden.

Zin om deel te nemen aan een leuke commissie binnen DHV? Door de eigen zaalhockeyhal heeft de commissie een goede boost gekregen en zijn er veel nieuwe taken bijgekomen. De zaalcommissie bestaat momenteel uit Arnout Nefkens en Peter van Woerden. Arnout verzorgd het technisch beheer van de zaalhockeyhal en Peter is voorzitter van de commissie. We zijn op zoek naar een wedstrijdsecretaris en een vierde lid.

De taken van de wedstrijdsecretaris zijn globaal de volgende:

  • Aanspreekpunt voor teams tijdens competitie
  • Controle, verwerking uitslagen
  • Per speelweekend, klaarleggen koffers met ballen, fluitjes, wedstrijdschema's etc.
  • Actualiseren informatie m.b.t. wedstrijd gerelateerde wijzigingen vanuit de KNHB
  • Aanspreekpunt vanuit KNHB Zaal oost
  • Verantwoordelijk voor tijdig uitvragen en verstrekken informatie (zaal- en wedstrijd handleidingen) aan coaches/managers
  • Klachtenafhandeling
Het vierde lid zou de volgende taken kunnen doen:
  • Glow event coördineren (aansturen externe commissie)
  • Hand- en spandiensten (b.v. diverse klusjes in de zaal, voorbereidingen op het nieuwe seizoen e.d.)
  • PR zaalhockey
Uiteraard kunnen we in overleg taken herverdelen.

Heb je zin om ons te komen versterken? Neem dan contact op met Peter van Woerden (06-24533132) of Arnout Nefkens (06-29736734) of mail naar [email protected]