Materiaal & keepers

Beleid: Keepersmateriaal op DHV

"Goed beschermd het veld op”..., 

dat proberen wij voor onze hockey keepers- ook wel goalies genoemd-,  te realiseren.


Jeugd

DHV voorziet elk jaar alle jeugdkeepers van een passende (basis) set keepersmateriaal. Goed beschermd betekent hier passend bij het spelniveau, lengte en leeftijd.

Voor teams die geen vaste keeper hebben proberen we een gemiddeld voor het team passende set samen te stellen. Voor teams met een vaste keeper is er alle ruimte voor maatwerk.

Nadat het materiaal aan het begin van het seizoen is uitgereikt, is er daarna -op verzoek- de mogelijkheid om met vragen of bv. kapot of versleten keepersmateriaal langs te komen.

Aan het einde van het seizoen wordt bij de jeugd het keepersmateriaal weer ingenomen.

Keepers die bij DHV doorgaan houden de keeperstas ook tijdens de zomer onder zich; zij leveren hem dus niet in!


Senioren

Ook bij de Senioren stelt DHV passende sets keepersmateriaal ter beschikking.

Goed beschermd betekent hier passend bij spelniveau en lichaamsbouw. 

Door het gehele speelseizoen heen kunnen sr. keepers -op afspraak- langskomen met vragen of bv. kapot of versleten keepersmateriaal. Aan het einde van het seizoen houden Seniorkeepers /teams hun set in principe onder zich. Alleen als de keeper stopt of het team uiteenvalt, wordt de set ingeleverd. 


De Materiaalcommissie

De Materiaalcommissie is zowel voor de (Jongste) Jeugd als voor de Senioren, verantwoordelijk voor het keepersmateriaal. Het materiaalhok bevindt zich aan de achterkant van het clubhuis tegenover de parkeerplaats.


Wat mag u als coach of jr/sr keeper van de Materiaalcommissie verwachten?

* Dat wij ons inspannen om een passende set keepersmateriaal samen te stellen.

* Dat wij adequaat - binnen één week - reageren op verzoeken om materiaal te herstellen, te ruilen of te vervangen.

* Dat wij openstaan voor feedback.


Wat verwachten wij -Materiaalcommissie en Vereniging- van de  jr/sr. keepers en/of de coaches

Vooral een goed beheer van de toevertrouwde keeperuitrusting.

* Een tas met inhoud vertegenwoordigt een waarde van € 350 tot wel € 1000. Laat dus een tas niet onbeheerd (ook niet op DHV!!) en voorkom verlies of diefstal. 

* Controleer regelmatig het materiaal op breuk of slijtage en stel de Materiaalcommissie hiervan direct op de hoogte. We voorkomen dan verder doorslijten en/of onveilige toestanden.

* Geef de uitrusting regelmatig een 'fris sopje'; dat is wel zo hygiënisch en speelt veel prettiger.



Beleid keeperstassen in het keepershok

DHV heeft de beschikking over een keepershok waarin ruimte is voor een beperkt aantal keeperstassen.

Deze ruimte bevindt zich in aan de achterzijde van het clubhuis (een deur verder dan het materiaalhok). Om de ruimte leefbaar en bereikbaar te houden moeten alle tassen in/op de rekken worden geplaatst. Wij vragen in het bijzonder de grotere keepers om hun tas in/op de bovenste rekken te plaatsen.

Alle tassen (ook de wheeliebags) passen in/op de rekken. Tassen die niet in de rekken zijn geplaatst of die bij een volledig bezetting van alle rekken niet zoveel mogelijk aan de zijkant worden gestald zullen op gezette tijden verwijderd worden. Verwijderde tassen worden op afspraak weer retour gegeven!

Het keepershok is een onbewaakte ruimte om diefstal en/of verlies van materialen te voorkomen moeten alle tassen die hier staan voorzien zijn van een (hang/cijfer)slot. Dit slot moet door teams/keepers zelf worden aangeschaft. Niet gesloten tassen zullen net als verkeerd gestalde tassen op gezette tijden verwijderd worden.

Wij gaan ervan uit de we met zijn allen dit hok leefbaar en netjes houden we niet hoeven over te gaan tot het verwijderen van tassen.


Beleid omruilen keepersmateriaal n het keepershok

Voor het ruilen van versleten of niet goed passend keepersmateriaal kun je -op afspraak - bij ons terecht.

Mocht je een of meerdere uitrustingsstukken willen ruilen, stuur ons dan een mailtje naar [email protected] met daarin:

* Je naam, teamnummer en waar mogelijk je 06 telefoonnummer

* Datum en evt. tijdstip van voorkeur of juist verhindering

* Overzicht van alle uitrustingsstukken die je geruild wilt hebben (incl. maten?)

* Vermeld daarbij ook het probleem/gebrek etc. 

Wij maken dan een inschatting van de benodigde tijd en materiaal, stellen prioriteiten en plannen de werkzaamheden. Per mail laten we je dan weten wanneer en hoe laat je welkom bent in de materiaalruimte aan de achterkant van het clubhuis tegenover de parkeerplaats.

Wij streven er naar om elk verzoek binnen een week te behandelen en waar mogelijk op te lossen.


Beleid strafcornermaskers 

In overleg met het Bestuur is besloten dat de materiaalcommissie GEEN strafcornermaskers in bruikleen geeft aan de teams. Maskers dienen dan ook in teamverband te worden aangeschaft.


Met vriendelijke groet,

De Materiaalcommissie (Liesbeth, Marc en Marcel)

[email protected]